src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Neon Genesis Evangelion





Jag läste första delen av denna serie igår. Jag har alltid gillat stora robotar och science fiction men än är jag inte helt fångad av denna manga. Shinji, som är huvudpersonen, har levt utan sin pappa sen han var liten och när pappan tar kontakt med honom är det inte för att han vill återuppta kontakten utan för att han vill att hans son ska vara pilot i en ny gigantisk robot. Mangan är snyggt ritad av Yoshiyuki Sadamoto som fångar känslan av att alltig är väldigt stort med sina bilder. Möjligen tycker jag att världen är lite väl steril, förutom huvudpersonen förekommer det inga civila i staden Tokyo 3, vilket kanske får sin förklaring senare. Staden anfalls hursomhellst av en apostel, vad nu det är, en enorm skurk i alla fall och genom hela första boken får man aldrig se denna apostel riktigt klart. Detta gör hotet från apostlarna lagom mystiskt och jag är nyfiken på att läsa vidare. Tyvärr är jag inte lika förtjust i designen på EVA roboten, den påminner mig lite om Samus dräkt i de senare Metroid-spelen och ser inte ut som om den är så stor som den är i serien. Hur som helst, jag läser vidare för att se vad jag tycker om del två, jag återkommer.

/Bera

Kommentarer
Postat av: helena

Den här animen har stått på min to-do-list länge... men med nu har jag knappt tid för anime alls längre.

2012-04-29 @ 11:52:02
URL: http://roe.laff.se
Postat av: Bera

Hör gärna av dig med ett omdöme om du får tid att titta.

2012-04-29 @ 14:05:04
URL: http://bera.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0