src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Daikon dag 4

Dagens inlägg i mitt pågående projekt är en inläggning, no pun intended, har du missat vad jag pysslat med de senaste dagarna kika här.
 
 
I inläggningen ingår förutom rättikan en halv gul lök och lite ingefära, med betoning på lite. Löken placerade jag i botten tillsammans med ingefäran för att ge lite smak åt rättikan, men inte så mycket att den tar över. Sedan har jag blandat 2 delar vatten med 1 del äppelcidervinäger och en del risvinsvinäger. Anledningen att jag använt två sorters vinäger är dels ekonomisk, fin risvinsvinäger är inte billig, och dels tycker jag om musigheten i äppelcidervinägern. I vätskan löste jag även upp en nypa salt, lite wasabi och skvätte på lite mirin för lite extra ompfh (vad mirin är för något behandlar jag helt kort här
 
Burken står för närvarande nere i min matkällare och där får den stå ett tag och gotta till sig, så om jag fick till smakerna kan jag inte svara på än, men det får jag tillfälle att återkomma till. Kika tillbaka imorgon för nästa del i rättikans resa ner i min mage.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0