src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Daikon dag 5

 
Jag håller på att dokumentera hur jag äter mig genom en rättika, kika här om du vill veta mer.
 
 
Idag blev det en tofu och rättikesallad där rättikan har fått ligga i marinad över natten. Marinaden består av en skvätt japansk soya, en skvätt sesamolja och vatten förutom kryddorna som utgörs av en rejäl nypa salt och en halv chillifrukt skuren i skivor. Eftersom tofun i sin grundform är intetsägande både i smak och konsistens blir det en härlig kontrast med den krispiga rättikan med lite krut från chillin. Den här var riktigt gott.
 
Trots att vi är inne på dag 5 är det fortfarande en rejäl bit daikon kvar, kika tillbaks imorgon för mitt mest ambitiösa projekt so far
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0