src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Daikon dag 6

Jag fortsätter min väg genom rättikan som jag påbörjade i förra veckan, om du missat detta läs mer här. Jag utlovade ett ganska ambitiöst projekt i det senaste inlägget men det får faktiskt vänta tills i morgon. Idag blir det något busenkelt.
 
 
Rätten på bilden är kort och gott nudlar med ungsbakade grönsaker. Grönsakerna är som följer: vitkål, gullök, rättika, champinjoner och lite squash. Alla ingredienserna skars upp i lagom sotora bitar, placerades i botten på en form och åkte sedan in i ugnen med en skvätt olja. Sedan får man vända runt grönsakerna lite då och då och ev. slänga på en klick smör eller lite sesamolja mot slutet för lite extra smak. Om inte magen kurrar allt för mycket kan grejerna lätt vara inne en och en halv timme på lite lägre värme. Grönsakerna är sedan upplagada på nudlar som jag saltat en aning och innan jag högg in skvätte jag på en gnutta vinäger. Fantastiskt gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0