src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Goliath

 
 
Stiliserade kroppar?
 
Sist ut av de regelrätta gängen från Necromunda är Goliath. De här figurerna är liksom de Orlocks jag visade för någon vecka sedan från grundboxen, och det syns. Överhuvudtaget är det väldigt låg detaljnivå på de här figurerna och själva målandet kan därför bli ganska monotont. Därför har figuren till höger i bild blivit en aning moddad då jag bytt ut vapnet i hans vänsterhand till en auto-pistol (från en kniv), för att försöka skapa lite mer variation. Förutom auto-pickan har han en hagelbössa och med andra ord är han en eminent närstridssoldat. Figuren med blå tuppkam längre bak har ett las-rifle, inte mycket mer att säga.
 
Ned, Ted, Ed?
 
Sen har vi bossen, med en chain.ripper och en stub-gun. Av alla mina leaders är han den med klenast utrustning. För att särskilja honom ser ni om ni anstränger er att jag försökt få till en regnbågseffekt på håret, med varierat resultat. Jag har lyckats betydligt bättre på senare figurer, men det kommer vi till en vacker dag. Jag kommer faktsikt inte ihåg vad denna figur hette, men alla figurer i gänget hade enstaviga namn av typen Bob, Rob, Ted & Ned o.s.v. So take your pick. Detta gäng är det av mina fyra som jag har minst anknytning till, jag har inte spelat många gånger med dem och jag tycker figurerna är ganska ledsamma.
 
Nästa vecka går jag vidare med lite olika specialkaraktärer, tänkte jag skriva, men jag är bortrest nästa vecka. Sååå, när nästa inlägg kommer vet jag inte riktigt i nuläget, det märker ni. Ni får en liten Preview att kika på så länge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0