src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Lämmin Kuppi

Mina äventyr med frukttorken har fortsatt och mynnat ut i några spännande resultat sedan sist. På bilden ovan ser ni en näve russin, som smakar fantaaaaastiskt. Tillsammans med torkade äpplen prövade jag att göra en laddning "varma koppen". Jag började med att köra en näve torkade äpplen, 1/2 dl socker, en nypa kanel och en nypa kardemumma, i mixer tills äpplebitarna var stora som knappnålshuvuden, sedan blanade jag i en halv näve russin och några lite större äpplebitar.
 
Två skedar av socker/krydd/frukt-blandningen i en kopp kokande vatten visade sig vara en fantastisk smakupplevelse. Jämfört med vanlig varma-koppen blev hemmabygget betydligt syrligare och rikare i smaken i all sin aromatiska kryddighet och efter en kvällspromenad en regning höstkväll smakar det fantastiskt. Jag gjorde även en mer matig variant som jag återkommer med om ett tag. Om ni inte redan har gjort det, köp en tork omgående!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0