src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Hipp hipp Hurra!

Idag är det ett år sedan denna bloggen slog upp portarna och jag har hunnit med ganska mycket. Ett antal olika features har presenterats för att antingen fortsätta eller gå i graven beroende på vad ni, läsarna, har funnit intressant att läsa om. Till slut är det framförallt tre olika ämnen som det finns intresse för: manga, mat och retro-spel. Jag tänker nu kring ettårsdagen summera lite vad jag hunnit med under dessa features och börjar med manga.
 
 
Det hela började med Neon Genesis Evangelion och den serien beskrev jag fortlöpande medan jag läste den, vilket blev ganska tjatigt. Efter det började jag att snarare presentera nya serier eller fristående volymer utan att avslöja handlingen. De serier jag hunnit med är:
 
Scary Book vol.2 - De andra volymerna dyker faktiskt upp här inom kort.
.Hack - Ganska trälig, kul idé men inte mer.
Sandland - Tokbra, denna bok var med i en manga-handout.
Full Metal Alchemist - Var ok men föll mig inte riktigt i smaken.
Inu Yasha - Fantastisk serie fylld med mystik och japansk folktro.
Samurai Deeper Kyo - Modern och lite mer vuxen i stil och tematik, dock härligt tramsig vid behov.
Kajika - Bra men kort, perfekt nybörjarmanga, även denna bok var med i en handout.
Cowa - Tokrolig och barnslig men tänkvärd på Bamse-vis.
Naruto - Min absoluta favoritmanga, fantastisk.
Shaman King - Rolig och medryckande men riktad mot lite yngre läsare.
Time Stranger Kyoko - Vansinnigt snygg, men bedrövligt sentimental.
Yu-Gi-Oh - Mysig med trevliga inslag av spel och tävlingar, men efter några volymer blir det tjatigt.
Elemental Galade - Riktigt häftig i början, men blir ofokuserad lite för fort, många starka karaktärer.
xxxHolic - Mystisk och magisk med fantastisk stil.
Hellsing - Vräkig och våldsam, men at the end of the day inte mycket mer.
Warriors of Tao - Annorlunda och ofokuserad utan ett vettigt slut.
Peach Fuzz - Urvattnad och glättig, men hade sina stunder.
Chrono Crusade - Fantastisk med starka karaktärer, men i kortaste laget.
Ghost in the Shell SAC - Enastende och genomtänkt, fantastiska bilder.
Infinite Ryvius - Kul och annorlunda, men lämnar inget bestående intryck.
Ragnarök - Blablablabla ...
Bleach - Modern och humoristisk med trevliga karaktärer.
Astro Boy - Förvånansvärt bra, lite som Bamse och en favorit hos mina ungar.
Death Note - Bland det bästa jag läst, ger en intellektuell stimulans.
Amnesia Labyrinth - Krypande läbbig och obehaglig, synd att det inte finns fler volymer.
 
Om ni inte förstått det än så gillar jag manga, även om jag läser annat också. Ibland har det varit mycket annat som hänt vilket har gjort att jag inte riktigt hunnit med denna feature, och jag har läst mängde av manga som jag inte skrivit om. Vad jag försöker säga är att en feature som återkommer veckovis har varit svår att hålla, både vad gäller tidsåtgång och vad gäller ekonomiska förutsättningar. Jag kommer försöka hålla Maga Monday vid liv men kan inte lova att jag återkommer varje vecka.

Vad tycker ni, som faktiskt tittar in varje måndag, att jag ska skriva om för serier?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Läste att du var intresserad av manga. Min dotter ( 10 år ) har upptäckt manga och hon älskar peach fuzz! Om du vill sälja är jag intresserad av att köpa.
vänligen
Marina

Svar: Visst, jag skickar ett mail.
Bera

2013-08-12 @ 19:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0