src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Lite godis till

Candy japan prenumerationen har löpt ut och jag ger mig nu på den sista försändelsen, det är fortfarande fritt fram att bjuda på en ny prenumeration.
 
Den här gången är det två förpackningar som har blivit lite lätt fraktskadade, jag böjar med Dars - White Chocolate.
 
Företaget bakom chokladen är Morinaga som jag nämnt tidigare i liknande sammanhang. Förpackningen ser ganska proper och intetsägande ut i jämförelse med tidigare försändelser och det finns egentligen inte mycket att säga. Baksidan av förpackningen tipsar om sidan 1choco-1smile.jp som leder till vad som verkar vara en välgörenhetskampanj. Utan att egentligen ha en aning gissar jag att en slant av vad jag betalat för chokladen har hamnat i en skolbyggnad någonstans i 3:e världen, jag hoppas i alla fall det för välgörenhet är alltid bra, nu öppnar jag.
Iställer för en kaka, vilket jag väntat mig, visar sig förpackningen innehålla ett tråg med färdigbrutna bitar. Doften är ganska stark om man håller chokladen under näsan och förutom en intensiv sötma känns en tydlig vaniljton. Nu smakar jag.
Ytan känns fet, till och med en aning oljig, men där finns en mjuk vaniljton. Sötman är till en början inte alls lika tydlig som den var i doften och när chokladbiten har smält bort lämnar den en mjuk mjölkig sötma som eftersmak.
 
I vanliga fall brukar jag bli ordentligt törsig av vit choklad och därav tröttna ganska fort, de här bitarna slinker lätt ner en efter en tills de plötsligt utan att jag riktigt hängt med är slut. Det är inte lätt att beskriva hur choklad smakar, det smakar ju liksom choklad ...  helt enkelt, vad jag kan säga är att det jämfört med vit choklad jag smakat på tidigare är mindre socker och mer vanilj i de här bitarna, vilket inte var dumt alls.
 

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Damn Björn, vad god den vita chokladen såg ut :)

2013-04-07 @ 18:52:36
URL: http://specimenfiske.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0