src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Dagens misosoppa - solrosskott

Utgångspunkten till dagens recept är en klar dashi och mörk miso. Proportionerna är de samma som jag använt tidigare men här toppar jag med en näve solrosskott som tillsammans med en vitlöksklyfta har fått steka i olivolja på riktigt hög värme en liten stund. Oljan med viss vitlökssmak lägger sig i små pärlor över ytan och skotten ger ett visst tuggmotstånd.
 
 
Ett recept på lite fräsigare dasi kommer inom kort tillsammans samt några fler recept på misosoppa. När jag ändå har er uppmärksamhet kan jag passa på att ställa en fråga, de senaste dagarna har besöken här på bloggen ökat markant, så jag är bara lite nyfiken på hur ni som är nya här har hittat hit, välkommna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0