src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Gurkläsk?

Jag har tidigare berört temat tokiga drycker och oväntade smaker och har nu sprungit på en av de där mystiska drickorna som annars bara skymtar förbi på sidor över knasiga prylar, som den här.
 
 
Gurkläsk? Eller zucchiniläsk kanske? Jag har ingen aning, och efter att ha kliat mig i huvudet och känt mig dum en stund har jag bestämt mig för att texten inte är på japanska utan på något annat språk som jag inte förstår, så den är ingen vägledning.
 
Likt den mesta läsk från asien jag har fått tag på är den inte kolsyrad, färgen är behagligt teeig och doften ... är svår att beskriva. Doften är lite lätt ... grönsakig, lite söt och en aning svår. Det påminner inte om något annat, så mycket kan jag säga. Smaken då ... låt oss se. Ptja ... ja vad smakar det. Likt doften så är smaken distinkt, men den påminner inte om någonting jag smakar förut. En lätt sötma, en rund lite halvnyttig puff av frukt och grönt, en nypa solvarma blommor och en viss svårtämjd gräsig strävhet strax innan smaken klingar av och lämnar en lätt näktarlik sötma som eftersmak.

Ett slutgiltigt utlåtande får bli att drickan typ funkar. En hel burk vara att ta i men jämfört med den mesta inhemska läskproduktionen så var det här varken bättre eller sämre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0