src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Yan yan

 
Yan yan har funnits här borta i väst ett tag, men har aldrig riktigt slagit här uppe i norr. Förpackningarna på bilden har smakerna, från vänster till höger, choklad, vanilj och jordgubb. Frågan är vad som gömmer sig i förpackningarna, yoghurt?
 
 
I varje förpackning finns två fack, i det ena finns kexpinnar och i det andra en smet att dippa i. Kexen är neutrala i smaken och riktigt trevliga. På varje kex finns en liten bild på ett djur och några ord med koppling till djuret - kanske är de ämnade som någon slags ramsa eller så är de tänkta att innehålla humor, jag hänger inte riktigt med.
?
 
Chokladdippen påminner starkt om nutella och är riktigt smaskig. Både vanij- och jordgubbsdippen funkar men de har en anstrykning av armens-hudsalva. Förutom dessa smaker har jag även sett hasselnöt, vilken jag hoppade över då jag är allergisk, och jag kan tänka mig att det finns fler men att dessa utgör bassortimentet så att säga. Det praktiska formatet på förpackningen och de förvånansvärt stöt-tåliga kexpinnarna gör Yan Yan till ett lämpligt tilltugg på t.ex. utflykter och liknande, Hugg ett paket om du springer på dem någonstans i sommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0