src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Utmaning

Just det, jag har ju blivit utmanad av Erica. Utmaningen lyder som följer:
 
Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.
 
1. Jag är lite lätt färgblind. Blått, lila och grönt har en tendens att blurra ihop sig, och sånna där hittepå färger som turkos och indigo har jag aldrig sett.
 
2. Jag är hopplöst tokallergisk, ska det klippas gräs eller klappas katter krävs det gasmask. Seriöst alltså, jag klipper gräset iförd gasmask.
 
3. Jag har skumma domningar i en tå efter lite för många timmar ute på isen med denhär liraren.
 
4. Jag har under en kortare tid varit bosatt i Indien av alla ställen, för er bokläsare och/eller Indien-vänner där ute kan jag rekommendera boken Shantaram, fantastiska beskrivningar som för mig tillbaka.
 
5. Jag kan inte gå förbi ett av de där borden med bortsållade böcker på bibblan utan att köpa en kasse, inte för att jag vill läsa böckerna utan för att jag inte vill att de ska slängas.
 
6. Nästan varje dag händer det att någon säger någonting till mig och jag förstår ingenting, tills jag kommer på att jag av någon anledning tänker på engelska och personen ifråga pratar högst ordinär svenska.
 
7. Jag läser fantomen i bastun (ingen eufemism).
 
8. Jag hälsar alltid på busschaufören.
 
Jag rör mig ganskla lite ute i bloggsammanhang. Jag försöker vara så anonym jag kan, vilket jag väl har brutit en aning nu, men jag kan inte påstå att jag direkt kan skrapa ihop fyra bloggkontakter att utmana. Vi börjar med att utmana Sessy, så får vi de om jag kan komma på tre till.

Kommentarer
Postat av: sessy

taget!

2012-08-28 @ 11:25:03
URL: http://sjomajlin.blogg.se
Postat av: Magnus

Det är ändå ett fint minne på nåt vis. Jag "lider" av exakt samma sak och lärdomen får bli; Respektera kylan!

2012-08-29 @ 14:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0