src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Lite mera godis

Eftersom det snart borde dimpa ner ett nytt kuvert i lådan ger jag mig på det sista paketet i den senaste laddningen.
 
Paketet ser ut att innehålla en lila, en orange, en rosa och en grön färgkrita, ni får ha visst överseende om jag är helt ute och cyklar då jag är lite lätt färgblind. Tillsammans med kritorna ligger ett plastkort med ett 3D-motiv och förutom firmanamnet, Fujiya Co, är just texten 3D det enda jag kan tyda. Efter lite googlande visar det sig att Fujiya är en anrik rikstäckande kedja av godisaffärer i Japan och att flickan uppe i högra hörnet är deras maskot Peko-chan. Nu öppnar vi.
 
3D-kortet föreställer Peko-chan och några andra karaktärer och trots att det inte syns på bilden så är 3D-effekten inte så dum med fyra lager. Tillsammans med kortet och kritorna välkommnas jag av en påfallande chokladdoft. På skyddsfolien på var och en av pennorna står det Choco Enpitsu, vilket kort och gott betyder chokladpenna.
Innanför höljet väntar, inte helt otippat, en chokladpenna. Smaken är inte alls dum, ganska mjölking men inte jolmig och heller inte för söt. Istället för att sitta och smågnaga i andakt gluffar jag i mig de här pennorna på ganska kort tid, riktigt gott.
 
Nu blir det att vänta på nästa försändelse och med tanke på att det är jul på gång kanske det blir ett uppehåll i bloggandet, jag tror inte att jag har tid att sätta mig och skriva om manga på själva julafton, men vi får se. Om jag inte hör av mig innan jul så passar jag på att säga, ja, god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0