src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Minis Escher



Idag blir det House Escher från Necromunda. Det som skiljer detta lag från de andra är att det utgörs av enbart tjejer. De flesta modellerna är lite punkiga i stilen och kläder och frisyrer är en rolig utmaning att måla med mängder av medaljonger, band och remmar. De tre figurerna nedan är de tre första jag någonsin målat, som ni kanske ser.



At the time var jag apnöjd med färgerna på frillorna m.m., jag hade nämligen blandat dem själv. Gemensamt för alla tre är att jag har använt alldeles för grov pensel. Längst ut till vänster är en ganger med specialvapen, en plasma-pistol, och en klubba. Till höger är två juves med stubbers. Kortfattat är juves budgetalternativet när du bygger ett gäng. De kostar mindre och är sämre och har aldrig kraftigare grejer än pistoler. Tillägas bör att just de här pistolerna är det riktigt bra klipp i.



Och här är en juve med klubba och auto-pistol samt en ganger med auto-rifle. Just de här två modellerna har ofta täckt varandra i intensiva strider med gott resultat.



Och här är Siuxie, ledaren för gänget. Hon släpar runt på ett bolt-gevär och en las-pistol samt två dolkar i kors över magen. Jag gillar posen på denna modell och ansiktsuttrycket, som nästan syns på bilden nedan. Dessutom har hon olika rustningsplåtar, långa flätor och de ovannämnda dolkarna som erbjuder många möjligheter att klabba färg på fel ställe. Notera hennes högra ben, d.v.s. vänster från vårt håll, där jag fyllt i taggarna med metallic-färg, inget mästerverk på något sätt men när jag just hade gjort denna modell var jag toknöjd. Just detta ben målade jag först med metall och fyllde sedan i svart mellan taggarna, hade jag gjort det idag hade målat benet först och lagt på detaljerna sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0