src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Minis



Som utlovat är det dags för en ny feature istället för Minecraft. Jag har tänkt att dela med mig av miniatyrer till figurspel som ligger i källaren och skräpar. Det är ett bra tag sedan jag spelade på allvar men för något år sedan målade jag en hel del. Jag kommer dela med mig både av figurer jag är helnöjd med och figurer som egentligen borde kastas.



En bra start på ett gäng, två gangers med las-rifles, en med en hagelbössa samt två närstridsexperter.

Först ut är House Orlock från Necromunda. För att sammanfatta spelet i sig kan man säga att det är en blandning av RPG och Warhammer, publicerat av Games Workshop bör tilläggas, där man inte skyfflar runt enorma arméer utan gäng på 5-15 gubbar. Varje enskild figur blir viktig i detta spel och inte bara kanonmat och det är lättare att fästa sig vid sina favoritgubbar i laget (nu börjar ni förstå hur nördig den här bloggen verkligen är).



Här är t.ex. Rusty, ledare för ett av de två fulla lagen Orlocks jag har. Trots att det inte är mitt favorit gäng så har jag spelat en del med den här gubben och han har alltid vunnit spektakulära närstider när det behövts, mycket tack vare sin bolt pistol som skjuter hål på det mesta.

Figuren är en plastis från grundboxen vilket syns på den ganska grundläggande detaljnivån. Måleriet håller ungefär samma klass som ni ser, så här up-close ser det ganska pajjigt ut men on the table top ser han helt ok ut.



Och här är delar av resten av grundbox gänget. De här tre snubbarna representerar de tre grundläggande rollerna i ett gäng. Den mångsidiga hagelbrakaren borta till vänster, därefter ett las-rifle som når lång och är det pålitiligaste vapnet i spelet. Närmast i bild en närstridsexpert med auto-pistol och kniv. Den observante ser att gubben närmast är samma grundmodel som Rusty, men med annat vapen. Måleriet håller ungefär samma nivå och vissa rejäla skavanker finns för de som vet var de ska kika. Tex. har jag inte tagit bort skarven på auto pickan och om ni kikar på gubben med hagelbössan ser ni att axeln hade behövt en green-stuff fog (green stuff=epoxy-model-lera).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0