src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Snöplommon och framtiden



Update: Fortfarande inget anonymt fan som anmält mig på www.candyjapan.com

Så jag får fortsätta min odysé genom asien-livs-hyllorna. Jag ska även skriva om lite tankar inför framtiden beträffande denna blogg. Men först Snöplommon.



Någon detaljerad beskrivning av vad snöplommon är för något får ni googla efter, jag har försökt men inte hittat något. Så om snöplommon är namnet på själva frukten, eller om prefixet snö- berättar för oss hur plommonet är "tillagat", vet jag inte. Hur som helst är det ett litet torkat plommon det rör sig om. Plommonet är en aning saltat och har laddats med citronsyra. Det liknar knappt kishu i smaken, möjligen skulle man kunna kalla det för kishu-light. Istället för en tydlig beska och sälta så smakar de här plommonen sött, men en otroligt rik och mustig sötma snarare än en fruktig vass sötma. Passar utmäkt som spring-och-nalla-i-skåpen-snack men går även att använda i matlagning.



Och så till tankarna om framtiden. Manga Monday uteblev denna vecka på grund av tidbrist, men jag planerar att vara tillbaka nästa vecka. Serien jag läste denna gång spände över tolv böcker vilket jag upplever som smärtgränsen för vad som är meningsfullt i detta forum. Att dokumentera Dragon Ball, Naruto eller One Piece, serier som spänner över 40-60 böcker, blir lite väl saftigt. Så, jag har tänkt att kika närmare på några one shots, d.v.s. serier som bara är en volym långa, alternativt kortare serier på 3-4 böcker. Förutom detta funderar jag på att ge smakprov på de 3-4 första böckerna i olika serier, vi får se.

Jag har även tänkt att periodiskt peta in lite dataspel, t.ex. kommer sista delan av Kid Icarus inom en snar framtid. Om jag var arbetslös, satt i finkan eller hade liknande sysselsättning som förde med sig mer fritid vore min dröm att dokumentera Zelda spelen och göra en längre djupanalys av Naruto, men än så länge håller jag ambitionsnivån lite lägre. Om någon av er läsare har request eller idéer om vad ni vill se, meddela gärna detta.


Ett kuvert fullt med viktiga och krångliga siffror efter en halvtimme i telefonkö med pennan redo. Jag gillar Zelda.

Tillbaka på fredag med sista delen av Star Wars - Minecraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0