src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Basilikefröteläsk?

 
Hur katten smakar det? Ja, det finns bara ett sätt att ta reda på.Till att börja med så är ju konceptet med teläsk intressant i sig, men å andra sidan vet jag av erfarenhet att asiatisk läsk brukar vara sliskigt söt, så jag hoppas att denna variant är lite mer "teeig" än "läskig". Om inte smakkombinationen i sig är tillräckligt intressant så väckte alla de små slirviga fröna som svävar runt min uppmärksamhet.
 
Smaken är en aning teeig och ganska så söt, men en honungsaktig sötma snarare än en sockrig vilket är ett plus. Alla små frön påminner om fiskögon eller grodägg när de halkar runt i munnen och de är kärnan i upplevelsen. Så, är detta en höjdare, njä. Men sägas bör ju att jag egentligen inte gillar läsk särskilt mycket till att börja med. Grabbarna mina hjälpte mer än gärna till att tömma flaskan under rikliga kommentarer om grodögon och ålägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0