src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Seitan och yakisobapan

För några dagar sedan påbörjade jag en laddning seitan och idag är det dags att avnjuta den. Rätten jag tänker använda den i är yakisobapan, vilket inte är något konstigt alls: yakisoba i bröd.
 
Jag har i all enkelhet skurit seitan-bitarna i minde bitar och stekt på dem tillsammans med allt annat.
Och när allt var färdigt knölade jag ner lagom mycket nudlar och tillbehör i ett korvbröd, färdigt.
Gott, enkelt och smidigt. När väl okonomiyaki-såsen och seitanen är färdig vill säga. Varianten i bröd var förvisso god men jag föredrar ändå att avnjuta rätten på vanligt sätt, i en skål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0