src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Ni no Kuni II

Mitt favorit rollspel till konol är Ni no Kuni. Det hamnar över Chrono Trigger, Secret of Mana och FF7 och alla andra klassiker som brukar återfinnas i toppen när folk gör listor. Jag har försökt att skriva om det några gånger men gett upp, oavsett vilken vinkel jag har försökt att utgå från har texten varit intetsägande och inte lyckats fånga något av spelets charm.
 
 
Jag skulle kunna beskriva storyn, karaktärerna och miljön men hur jag än skriver kommer det att låta platt. Även om många av idéerna och koncepten är enkla är de utförda med finess och precision och med så mycket hjärta att det inte är möjligt att inte ryckas med. Studio Ghibli har varit med och bidragit med både tecknade cut-scenes och karaktärs-design vilket gör spelets värld magisk.
 
Under PSX tillkännagavs att en uppföljare är på gång. Jag är tokpepp och rekommenderar alla, oavsett ålder eller tidigare preferenser beträffande spel, att spela igenom Ni ni Kuni i väntan på uppföljaren. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0