src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Pimp my Onigiri 4

 
För ett tag sedan skrev jag om Chirashi Sushi, som var fantastiskt gott, och eftersom jag efter mycket letande fått tag i grönsaksblandningen till riset funderade jag på vad mer den kunde användas till. Och, eftersom onigiri är något av det bästa jag vet så kändes det ganska naturligt att göra risbollar med grönsaksblandningen i.
 
 
Eftersom riset blir så smakrikt med grönsakerna i fyllde jag inte bollarna med något, men i efterhand hade det nog varit på sin plats med en klick rom som fyllning. Bollarna blev riktigt smaskiga, men ... eftersom blandningen är så smakrik blev bollarna ganska matiga, och jag har alltid tänkt risbollarna som mer av ett mellanmål ... så kombinationen var inte självklar. Gör jag dessa bollar igen ska de nog vara del av en måltid snarare än ätas för sig själva som nattamat eller mellanmål.
 

Kommentarer
Postat av: bella

gott :D

Svar: Mycket! Men orginal onigiri smäller ändå högre i min bok.
Bera

2015-02-28 @ 11:07:31
URL: http://rememberthiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0