src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

BABYMETAL m.m

 
I sommras skrev jag om bandet BABYMETAL som jag har lyssnat rätt mycket på. Vid det här laget verkar de flesta ha stött på bandet antingen genom en reaction-video eller något meme och samtidigt som många gör sig lustiga över bandet och betraktar det som en noveltyföreteelse så har BABYMETAL nått viss framgång här i väst. 
 
Idag släpps en liveskiva av bandet och på gång är även minst två låtar (Road of Resistance och The One) med gästartister i form av Sam Totman och Herman Li från Dragon Force, ett smakprov på en av låtarna hittar ni nedan. Jag är dock inte riktigt klar över ifall de båda låtarna finns med på live-skivan eller ej men det visar sig snart.
 
 
Kanske som en följd av BABYMETALs framgångar har även ett annat japanskt pop-band, Momoiro Clover Z, sökt sammabete här borta i väst för att blanda idol-pop med hårdrock. I slutet av månaden släpper de nämligen en singel tillsammans med legendarerna i KISS. Singeln kommer släppas i två versioner, en popig och en lite vräkigare, jag kommer att hålla ögon och öron öppna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0