src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Oväntade smaker

 
Update: Innan jag börjar skriva vill jag bara informera er om att det fortfarande inte är något anonymt fan som bjudit mig på en subskription hos www.candyjapan.com.
 
 
En av anledningarna till att jag handlar godis i asien-butiker är samma anledning som jag dragits till manga. Jag tycker om att bli överraskad och jag tycker om nya saker. De två ganska intetsägande godissorterna här ovan ser inte mycket ut för världen, men vänta tills du sätter tänderna i dem.
 
 
Den första lilla godbiten för tankarna till aprikoser, ni vet den där godisvarianten av aprikoser, eller kanske smakar den mango, kanske papaya. Nix, fel fel fel. Tro det eller ej, det här är en morotsskiva som efter att den kokats mjuk har fått torka och sedan sockrats, mums.
 
 
Nästa godis, röd och söt, kan den smaka jordgubbe, eller hallon? Eftersom den är från en asien-butik kanske smaken i sig, tamarind, inte är så förvånande. Inte förens man kommer in till mitten där en bit chilli ligger och väntar på de intet ont anande smaklökarna.
 
Jag uppmanar alla läsare av denna blogg att gå in i en asien-butik eller liknande och köpa en slumpvis utvald påse godis. Chanses are good att du blir inte bara överraskad utan även positivt överraskad, nya grejer är kul. Hör gärna av er med resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0