src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Candy candy

Nix, inte mangan, utan matrelaterat.


Den här snubben har jag följt ett bra tag nu.

http://youcanplaythis.com

En av hans fans har gett honom en prenumeration på: http://www.candyjapan.com , vilket alltså innebär att det två gånger i månaden dimper ner ett paket japangodis i lådan. Priset känns lite saftigt för min ekonomi just nu, så jag håller tummarna för att jag också blir bjuden av något anonymt fan därute, vilket i och för sig blir lite bökigt eftersom jag också är lite halvanonym, jaja. Tills det händer får jag köpa godis och tilltugg själv.

Först ut, mini puddings:


De här små godingarna har funnits i olika varianter i alla asien-livs-butiker jag varit inne i på senaste tiden. Anledningen till att jag valde just denna sort var att de verkar bestå av hyfsat naturliga ingredienser. Fruktjos, fruktbitar, kokosvatten och tång-gelatin. Smakerna är från höger till vänster: Jordgubbe, melon, mango och, min favorit, lichi.
Konsistensen är lite läbbig men inte i närheten av läbbigheten hos t.ex. Jello. Tjogglar man runt puddingbiten i munnen en stund så har man till slut bara fruktbitarna kvar att tugga på. Själva gelen smakar inte jätte mycket, men naturligt. Fast det är klart, smaken är som baken. Min fru gick ett varv för att kontrollera ifall någon av ungarna kissat på sig när jag öppnade en pudding härom dan. Jag tycker i alla fall om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0