src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Hur smakar krysantemum?

 
Jag har mer än en gång halkat in på sidor med listor över konstiga läsksorter, typ den här. Jag gillar att pröva nya grejer men vissa drycker, t.ex. Bilk (half milk half beer = bilk) eller energidryck med ålextrakt övergår även min äventyrslusta. Krysantemumläsk var jag dock tvungen att plocka på mig när jag sprang på en burk idag.
 
Första intrycket var frånvaron av kolsyra, vilket i alla fall jag förväntar mig när jag knäpper upp en burk. Själva smaken visade sig vara väldigt söt och inte vidare läskande vilket jag hade hoppats på. Exakt vilken del av sötman som kommer från blomman är svårt att säga men det finns ett anslag av nektar någonstans i allt det sötjolmiga, njä, den här inhandlar jag inte fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0