src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Bera Loves Candy 2.1

Har du missat vad det är jag pysslar med i denna feature så äter jag mig igenom en prenumeration från Candy Japan. Anonyma fans som vill bjuda mig på en förlängning på prenumerationen uppmuntras att göra det. Dagens paket innehåller produkten Toppo från Lotte.
 
 
Längst upp står det AMIAYA "Kameraapuri ga moraeru", vilket betyder: skaffa kamera-appen. AMIAYA är en japansk sockersöt elektropop-duo bestående av systrarna Ami och Aya, om du är nyfiken finns de att lyssna på här. Systrarnas app "kawaiicamera" får man veta lite mer om om man vänder på paketet.
 
Om man går in på adressen skickas man vidare till appstore men där kommer man inte längre. Kanske finns det någon form av regionslåsning, vad vet jag. I slutändan skulle nog japanska tonårsflickor som lyssnar på electropop ändå vara måttligt intresserade av mina godisbilder ... så lika bra är väl det.
 
I T:et på Toppo står det "totsupo", vilket jag tror är den japanska stavningen för just Toppo. l högra hörnet står det "Saigomade choko tappuri" som betyder rikligt med choklad ända till slutet, typ. På produktens hemsida finns för den intresserade lite söta chokladpinne-figurer och en mängder av prylar med produktens maskot, väl värd en kik.
 
När man väl tagit sig in i paketet är pinnarna förpackade i två innerförpackningar, än finns det ingen tydlig doft. Så, nästa steg blir att öppna den ena innerförpackningen.
 
Och där kom doften, kraftigt söt, men med lite mustig choklad i botten. De första tankarna går till sån där chokladsås på tub som står bland strösslet brevid glasskylen i affären. Pinnarna är i gott skick, vilket inte är självklart när de åkt över halva världen, men de är påfallande färglösa och grådassiga, inte alls som de glada gubbarna på produktens hemsida, påminner lite om blyertspennor faktiskt. Det viktigaste är ju dock smaken.
 
Torrt, kartongigt, en aning choklad någonstans. Inte i närheten av lika söt som doften, vilket är positivt. I slutändan ganska tråkigt, ungefär som Pocky men tråkigare. Pinnarna är fortfarande goda, och skulle passa till glass, men för sig själva är de inte mycket mer äm ok ...
 
Och till sist, magister Beras språkskola, med användbara fraser värda att lägga på minnet:
 
 
 
 カメラアプリ "kameraapuri" = kamera-app
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0