src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Yoi, igen

Sedan jag smakade kumbucha för första gången har jag varit på jakt. Förra vintern skrev jag om Yoi från Bankeryd och mitt utlåtande den gången var att drycken var underjäst och lite söt. Sedan dess har jag smakat fler sorter från olika bryggerier och förstått att det är så köpe-kombucha smakar, det går helt enkelt inte att jämföra med de gårdsbrygg jag började med. Med denna vetskap i bagaget gör jag ett nytt försök med Yoi som lagt till två smaker i sitt utbud.
 
Förutom den smakneutrala varianten finns det numer en variant med vitt te och päron och en smaksatt med citron och ingefära. I ärlighetens namn kände jag ingen större skillnad på varianten med päron och orginalet. En något ljusare och lättare sötma men rent smakmässigt skillde inte mycket. Varianten med citron och ingefära var mycket subtilt smaksatt och välbalanserad. Om drycken avnjuts till mat försvinner nog tonerna av ingefära men om drycken avsmakas för sig själv finns de där. Nästa gång jag köper en flaska blir det varianten med ingefära, men jag hoppas fortfarande på att snubbla över en överjäst bryggning med mindre socker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0