src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

"... you hang me out to dry."

Min senaste leksak har tagit plats i köket.
Det är en svamp/frukt -tork som jag planerar bruka en del framöver. Fem olika "tallrikar" går att fylla med frukt, grönsaker, örter m.m. och längst upp placeras locket med inbyggd värmefläkt. Varm luft skickas ner genom mitten av maskinen och stiger sedan upp genom de olika lagren och torkar på så vis långsamt det som placerats där. På sätt och vis kan man kanske säga att det fungerar som min ångkokare, fast tvärt om.
 
Just nu är torken packad till bristningsgränsen med lite av varje men den första laddningen frukt som jag teasade lite med igår är färdig.
 
Torkade äpplen är en personlig favorit, fantastiskt gott, men bananerna är något nytt. Jag tänkte mig något i stil med babanchips när jag laddade maskinen men bananbitarna påminner mer om "grillad banan"  i smaken. Konsistensen på bananerna blev inte riktigt hundra och de fastnar i tänderna när man tuggar, men smaken var inte så dum. Det här kan jag nog vänja mig vid, fortsättningen följer.

Kommentarer
Postat av: sessy

testa körsbären!!

Svar: Det åker med både det ena och det andra, en laddning saltaplommon är färdiga, och de är ... salta.
Bera

2012-10-31 @ 21:00:14
URL: http://sjomajlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0