src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Kombucha

 
 
Kombucha har jag skrivit om tidigare, bland annat här, och har då nämnt att det finns ett bryggeri i Stockholm. I ett av mina påskägg gömde sig två flaskor från Svensk Kombucha. Följer ni länken hittar ni egentligen allt ni behöver veta om dryckan inklusive var den säljs, så allt jag har kvar att göra här är att skriva något om hur drycken smakar.
 
Idag har jag smakat äpple - ingefära och det första som slår mig när flaskan öppnas är att drycken verkar vara kolsyrad. Smaken göms lite bakom bubblet, vilket är synd, och utan vare sig någon direkt sötma eller syrlighet från vinäger så blir den kvarvarande smaken lite platt. Missförstå mig rätt, det är fortfarande riktigt smaskigt, men jämfört med tidigare sorter står sig inte denna sort lika väl. Vi får se om jag återkommer med ett utlåtande beträffande den andra flaskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0