src="https://static.blogg.se/shared/js/script.js">

Bloodstained: Ritual of the Night

 
Ok, det här är viktigt, jag menar inte det-kommer-en-ny-Star-Wars-viktigt, vilket är en av de viktigaste händelserna någonsin ... jag pratar ryssen-kommer-evakuera-omedelbart-viktigt. IGA GÖR ETT NYTT CASTLEVANIA!
 
Eller nästan i alla fall. Just nu är en kickstarter uppe för ett nytt spel av Iga, eller Koji Igarashi. Spelet heter Bloodstained: Ritual of the Night och påminner starkt om den långa rad Castevaniaspel Iga hade sin han i. Jag pratar Symphony of the Night, Harmony of DissonanceAria of Sorrow, Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin, Order of Ecclesia, samt ytterligare en hög gjorda i annan stil. Dessa spel hamnar högt på min lista av favoriter och att få se ännu en titel med Igas namn på är det mest spännande jag hört på länge. Det hade varit ännu bättre om inte Konami hade betett sig som de gjorde och spelet fortfarande hade burit Castlevania-titeln, men detta verkar bli början på något helt nytt som antagligen blir minst lika bra, speciellt som Iga fått med sig Michiru Yamane som kompositör.
 
Kila över och slå en titt på kickstartern: https://www.kickstarter.com/projects/iga/bloodstained-ritual-of-the-night
 
Där hittar ni mängder av artwork, en fräsig presentation av konceptet av Iga själv samt lite prov på musik m.m. I skrivandets stund har 220.000 dollars trillat in på en timma, men när Koji pekar rakt in i ditt hjärta och ber om din hjälp efter att ha slängt ett vinglas i golvet är det svårt att låta bli att lämna över alla sina pengar, eller en njure, eller båda benen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen RSS 2.0
RSS 2.0